onsdag den 6. november 2013

Jinja - total awesomeness

Jinja was legen wait for it dary – legendary!
Over halvdelen af vores ophold i Uganda er gået, og der er stadigvæk 1000 ting, vi skal nå inden vi sætter kurs mod Danmark. Så denne weekend tog vi hul på nogle af de turistaktiviteter, som Uganda har at byde på – weekenden stod på Riverraftning og Bungee jumping, og det var det fedeste!!
Efter babyhjemmet i fredags blev vi alle fem hentet af Kamilla og Sigurd, som er volontører for Uganda Childcare og arbejder på babyhjemmet. Vi havde lånt en bil af Ucc, og så gik turen ellers til Jinja.  
Det ord som beskriver min weekend bedst er; over total mega meget awesome. Riverrafting på Nilen var både sjovt og skræmmende. Turen varede omkring 4-5 timer og dagen efter havde jeg lyst til, at gøre det igen! Bungee jumping var yderst nervepirrende. Jeg havde virkelig overvurderet mig selv. Jeg troede, at der skulle meget mere end 45 meters frit fald til, at skræmme mig, men det var mere en rigeligt – aldrig har jeg været så bange og nervøs, men jeg gjorde det alligevel tre gange, og jeg vil gøre det igen! Første spring var ”standartspring”, hvor man står og kigger ud over hvor man skal hoppe ned, og andet spring blev jeg dyppet i Nilen(det var meningen at det kun skulle være hoved og skulder, men jeg var våd helt til anklerne) og tredje gang hoppede jeg baglæns, og blev igen dyppet. Når man så har dinglet af bliver man hejst ned i en gummibåd, som så sejler en sikkert i land.      

Så hvis man gerne vil rejse til Afrika, som turist, så er Jinja byen man skal besøge – Jinja er meget vestlig i forhold til hvad vi ellers har oplevet i Uganda. Glade blev vi i hvert fald da vi tog på café og kunne få groft brød med rigtig smør.        









Det var det vildeste - men efter en lang weekend i Jinja, som er temmelig vestlig i forhold til Kamuzinda, så er det dejligt at være "hjemme" igen :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar